Δεύτε πρός Mε πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς. (Ματθ. Ια-28). |
|
Παρακαλείτε παρακαλείτε τον λαόν μου, λέγει ο Θεός. Ιερείς, λαλήσατε εις την καρδίαν Ιερουσαλήμ, παρακαλέσατε αυτήν, ότι επλήσθη η ταπείνωσις αυτής... (Ησαΐας κεφ. 40) |
|
Μέσα από το site αυτό βλέπετε ότι τα πράγματα, αν και θα μας δοκιμάσουν στην πίστη και την υπομονή αρκετά, δεν θα έχουν καθόλου άσχημη κατάληξη για τη χώρα μας και την Ορθοδοξία. Η πνευματική άνοιξη έρχεται, το ξεκίνημα ήδη έχει γίνει. Είναι Ορθόδοξη πνευματική άνοιξη, με πνεύμα επιστροφής στις γνήσιες πηγές της Χριστιανοσύνης, την χωρίς υποκρισία Αλήθεια που είναι θησαυρισμένη στην Αποστολική Παράδοση και την Αγιοπατερική γνώση. Ελεύθερη από κάθε πνεύμα συμβιβασμού με τις υλικές αξίες, τις προβαλλόμενες σαν θεότητες του κόσμου τούτου, οι οποίες ήρθε ο καιρός να καταπέσουν. Οι δυσκολίες θα βοηθήσουν πολλούς να επιστρέψουν στην απλή γνήσια Ορθόδοξη ζωή. Μέσα στις δυσκολίες εντάσσονται και οι δοκιμασίες από διάφορες καταστροφές, κυρίως στο περιβάλλον μας. Αυτά ακριβώς προβλέπονται και από την Αποκάλυψη σαν τα πρώτα γεγονότα πριν από τον επερχόμενο Παγκόσμιο Πόλεμο, μετά τον οποίο ακολουθεί η Άνοιξη της Ορθοδοξίας, η δίκαιη διακυβέρνηση, και σαν επακόλουθο η υλική ευημερία. Τότε όσοι ζουν, κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, θα τρώνε με ασημένια κουτάλια, ή όπως αλλού αναγράφεται οι φτωχοί θα ζουν σαν άρχοντες και οι άρχοντες σαν Βασιλιάδες. (Βλ. Τόμος Προφητειών υπό ΛΜΔ) Μετά τις μεγάλες πυρκαγιές του καλοκαιριού (Αύγουστος 2007), πολλές φήμες άρχισαν να κυκλοφορούν για νέα σειρά φοβερών καταστροφών. Πολλοί μίλησαν για πρόσφατα οράματα και κυκλοφόρησαν προειδοποιήσεις. Τα φαινόμενα είχαν αρχίσει αρκετά χρόνια ενωρίτερα, αλλά όλο και επιτείνονται. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι υπάρχουν έντονες, πνευματικής φύσεως αναζητήσεις αλλά και ζυμώσεις για το τι ισχύει και τι όχι. Ενώ έπρεπε να έχουμε ενεργοποιηθεί πνευματικά, προσερχόμενοι στη Μυστηριακή κάλυψη της Εκκλησίας για να προστατευθούμε από τους ουσιαστικούς εχθρούς, δηλ. τα πνεύματα της πονηρίας, και να κοιμώμαστε ήσυχοι για ότι κι αν συμβεί, χάνουμε τον καιρό μας με τις φημολογίες των καταστροφών. Για να μην έχουμε νηφάλια σκέψη και να δράσουμε σωστά όπου και όπως πρέπει, μας δόθηκε πονηρή ενασχόληση, ...το να λύνουμε γρίφους. Επειδή ο άνθρωπος έχει εκτός από αθάνατη ψυχή και σώμα που είναι ευπαθές, δεν είναι ευθύς εξ αρχής κατακριτέο το να ενδιαφέρεται να μάθει για την εξέλιξη κάποιων καταστάσεων στο περιβάλλον του που δεν πάνε τα τελευταία χρόνια καλά, ή τυχόν μελλοντικές καταστροφές, διότι αυτές τον επηρεάζουν άμεσα. Όμως δεν πρέπει να λησμονεί ότι κατά σειρά προτεραιότητος πρέπει πρώτα να τακτοποιηθεί πνευματικά, που είναι πολύ αναγκαιότερο εφ΄ όσον η αιωνιότης είναι πολύ πιο σημαντική από την προσωρινότητα αυτής της ζωής. Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ακόμη και για τις προβλέψεις των επιστημόνων αν δεν τις συγκρίνουμε με τις μέχρι τότε επιστημονικές γνώσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα πνευματικά θέματα. Πρέπει να συγκρίνουμε τις διάφορες πνευματικές γνώμες και φήμες που κυκλοφορούν τελευταία, με τη γνώση της Εκκλησίας. Τα πνεύματα της πονηρίας δεν μπορούν να μας ξεγελάσουν όταν μας υποβάλλουν εντελώς ψευδείς πληροφορίες, και γι’ αυτό προτιμούν να λένε αλήθειες ανακατεμένες με ψέματα για να μπορέσουν να μας παρασύρουν πιο εύκολα. Μας λένε κάτι που ισχύει, ανακατεμένο όμως με ψέματα για να μας οδηγήσουν να παραδεχθούμε και ότι δεν ισχύει. Και όσα δίνονται έτσι ανακατεμένα από αλήθειες και ψέματα, καταντούν σαν σύνολο να αποτελούν ένα ψέμα. Δεν χρειάζεται να ασχολούμαστε με τις διάφορες φήμες όταν δεν προέρχονται από αξιόπιστη Ορθόδοξη πηγή. Αν πρέπει να εξετάσουμε όμως κάποια, κυρίως για να βοηθήσουμε τους άλλους, θα πρέπει αφού ετοιμαστούμε πνευματικά (και αισθανθούμε αρκετά ισχυροί ώστε να μην πέσουμε σε απιστία, φοβία, δειλία ή άλλο πάθος), να κάνουμε την εξέταση με βάση τα γνωστά σε μας από τους Πατέρες της Ορθοδοξίας, όχι σε σχέση με τις εντυπώσεις που έχει ο κόσμος για τα θέματα αυτά. Εννοείται ότι απορρίπτεται χωρίς εξέταση ότι προέρχεται από μάγους, αστρολόγους, μέντιουμ και αιρετικούς. Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος, δεν χρειάζεται να χάνουμε τον καιρό μας εδώ και εκεί. Το αποτέλεσμα της εξέτασης μιας "προειδοποίησης" καλό είναι να το διασταυρώνουμε με ανθρώπους της Εκκλησίας μας που έχουν γνώση πάνω στα πνευματικά και προφητικά θέματα, και μετά να ενημερώνουμε τους άλλους. Όταν έχουμε σωστό Ορθόδοξο φρόνημα, τότε δεν μας τρομάζουν ακόμη και οι άσχημες επιστημονικές προβλέψεις, πχ για τη μόλυνση του περιβάλλοντος, το λιώσιμο των πάγων κλπ. Αυτά πρέπει να μας προβληματίζουν, αλλά όχι να μας τρομάζουν. Ο Θεός είναι Παντοδύναμος, και μπορεί να αλλάξει τον ρου των γεγονότων. Αρκεί να το θέλουμε και εμείς, να το θέλουμε και να το ζητάμε πνευματικά, αλλιώς συμβαίνει το «αιτείτε και ου λαμβάνετε, διότι κακώς αιτείσθε, ίνα εν ταις ηδοναίς υμών δαπανήσητε». (Ιακ. Δ-3). Στα θέματα επιβίωσης των πιστών η πρόνοια του Θεού εκδηλώνεται πολύ πριν το ζητήσουμε εμείς. Δείτε πχ για τη δύναμη του Σταυρού που τώρα εργαστηριακά αποδεικνύεται (!) ότι ακαριαία σκοτώνει μικρόβια και μεταβάλλει την ποιότητα του νερού!.. & Όταν έχουμε ρίξει το βάρος στήν πνευματική μας προκοπή, τότε ότι και να γίνει δεν το θεωρούμε ζημία μας, αλλά αφορμή βελτίωσής μας. Τελικά υπάρχουν αξιόπιστες προειδοποιήσεις; Πρέπει να δίνουμε βάση σε κάποια απ' αυτές που κυκλοφορούν ευρύτατα τελευταία, και σε ποια. Είναι δύο ερωτήματα στα οποία δίδονται σύντομες απαντήσεις υπό του Λεοντίου Μοναχού της αγιορείτικης Μονής του Αγίου Διονυσίου (ΛΜΔ). Θα αρχίσουμε να επεξηγούμε τα πράγματα μέσα από παραδείγματα:
Από το "Espresso" της 29-9-2007 διαβάζουμε για την περίπτωση του Γιώργου, στον οποίο εμφανίσθηκε ο Άγιος Γεώργιος, πριν πολλά χρόνια, και του ζήτησε να του κτίσει από τα ερείπια παλιό ναό του. Ο ναός δείχνεται από την εφημερίδα τελειωμένος, και πολλές άλλες εργασίες φαίνεται να έγιναν, ενώ κάποιες μάλλον συνεχίζονται. Ο Γιώργος μιλάει και προφητικά για το μέλλον: «Τα σημάδια έχουν ξεκινήσει. Υπήρξαν οι φωτιές, θα έχουμε πλημμύρες, θα σημειωθεί στη χώρα μας ένας μεγάλος σεισμός και η Ελλάδα θα μαυροφορεθεί. Θα ακολουθήσουν άλλοι δύο, σε Τουρκία και Κύπρο. Έπειτα θα δείτε ότι θα σημειωθεί τριήμερος πόλεμος στην Κύπρο, ενώ θα γίνει κι ένα μεγάλο, θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο, που τα Ίμια μπροστά του θα είναι ένα τίποτα. Θα ζήσουμε όλοι τον εμφύλιο πόλεμο που θα ξεσπάσει στην Τουρκία. Οι Τούρκοι θα κλείσουν τα στενά, θα μπουν οι Ρώσοι, οι οποίοι θα μας παραδώσουν την Πόλη. Την ημέρα εκείνη ένας φλεγόμενος σταυρός θα εμφανιστεί πάνω από την Κωνσταντινούπολη και μια ακτίνα φωτός θα πέσει πάνω σε έναν συγκεκριμένο άνθρωπο». Αν όλα τα στοιχεία που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αυτά, τότε αντικειμενικά δεν θα μπορούσαμε ούτε να τα απορρίψουμε, όμως ούτε και να τα δεχτούμε, γιατί μην ξεχνάμε: «Επί δυσίν ή τρισίν μάρτυσιν σταθήσεται παν ρήμα». Δεν υπάρχει άλλος (αξιόπιστος πνευματικά) μάρτυρας, και τα λεγόμενα δεν αναφέρονται αυτούσια σε κάποιο προφητικό βιβλίο. Είναι περιγραφές αγνώστων λεπτομερειών κάποιων πιθανών πολεμικών επεισοδίων, ή φυσικές διαταραχές. Κάποια γεγονότα προβλέπονται, και επιστημονικά. Ξέρουμε ότι υπάρχει κάποια ακολουθία καταστροφών πχ μετά από τις πυρκαγιές κινδυνεύουμε από πλημμύρες, και γι’ αυτό τώρα υπάρχει κυβερνητική μέριμνα με κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ιδιαίτερα στα πυρόπληκτα μέρη. Επίσης γνωρίζουμε από στατιστικά στοιχεία ότι υπάρχει κάποια γνωστή συχνότητα που συμβαίνουν οι μεγάλοι σεισμοί, οπότε γνωρίζουμε ότι αν πέρασαν πολλά χρόνια χωρίς μεγάλο σεισμό τότε πρέπει να περιμένουμε κάποιον στο εγγύς μέλλον. Άλλα γεγονότα προβλέπονται από τις προφητείες (βλ. «Προφητείες» υπό ΛΜΔ), αλλά δεν προσδιορίζονται καθόλου με τον τρόπο αυτό. Η εφημερίδα όμως μας δίνει μερικά ακόμη στοιχεία. Μας πληροφορεί ότι πέρασε από την περιοχή του ναού ο μελλοντικός Βασιλιάς της Κων/λης, 40 ετών τώρα... Ο Γιώργος λέει γι αυτόν ότι στάθηκε μπροστά σε μια πέτρα που υπάρχει στον τοίχο και στην οποία έχουν χαραχτεί κάποια σύμβολα, τα βλέπετε στη φωτογραφία. «Τα σύμβολα αυτά (Α,Β, Ι,Π) χαράχτηκαν μόνα τους από το χέρι του Θεού και όχι από ανθρώπου», λέει. Από αυτά τα λεγόμενα όμως του Γιώργου, και από τη φωτογραφία, ανακαλύπτουμε, αφ' ενός μια αντίφαση σε σχέση με αξιόπιστες μαρτυρίες, όπως αυτή του Οσίου Δανιήλ του εξ Αγαρηνών, ότι ο μελλοντικός άρχων της ελεύθερης Πόλης θα είναι γηραιός και όχι γύρω στα 40 έτη, και αφ' ετέρου είναι πασιφανής για τους γνωρίζοντες, η σύνδεση της φωτογραφίας των χαραγμένων γραμμάτων με τις σκιαγραφίες του Τραχωνίου της Κύπρου. Σε καμμιά περίπτωση τα κακοχαραγμένα γράμματα δεν είναι "από το χέρι του Θεού". Ο Θεός έφτιαξε τα πάντα με εκπληκτική τελειότητα, και δεν μπορούσε να γράψει σωστά 4 γράμματα; Ο Γιώργος, παρόλο που είναι αγρότης, ας κοιτάξει εξωτερικά, μόνο με μια ματιά, τον εαυτό του και το περιβάλλον του, και θα καταλάβει χωρίς να ξέρει για μικρόκοσμο και μακρόκοσμο, αλυσίδες του DNA και μακρινούς ήλιους, Γαλαξίες και άλλα όμοια, τι φτιάχνει ο Θεός και τι έφτιαξε κάποιος κακότεχνος στην πέτρα, για να τον εξαπατήσει λόγω της αφελείας του. Είναι φανερό ότι αφ' ενός στην περίπτωση αυτή υπάρχει μια θετική προσπάθεια, που είναι αυτή της ανοικοδόμησης του ναού από τα ερείπια, που αποτελεί και έμπρακτη μαρτυρία Ορθόδοξης πίστης, καθώς και μια γενικά σωστή τοποθέτηση ότι θα υπάρξει πνευματική αναγέννηση και μάλιστα με κέντρο το ανασυσταμένο Βυζάντιο, και αφ' ετέρου μια παραπλανητική ενέργεια από ανθρώπους που μπέρδεψαν τα πράγματα θέλοντας να δικαιώσουν και προβάλλουν τον εαυτό τους... Από μεταγενέστερες πληροφορίες επιβεβαιώθηκε η υποψία μας ότι προσέγγισαν τον Γιώργο άνθρωποι από το Τραχώνι. Το ερώτημα είναι: Αν πράγματι μίλησε ο Άγιος Γεώργιος στον αγρότη για το ναό, γιατί δεν του αποκάλυψε και την πλάνη των ανθρώπων που τον πλησίασαν θέλοντας να υποσκελίσουν την προσπάθειά του και να την εντάξουν στις ιδέες τους; Η απάντηση είναι διπλή: α. Οι σχέσεις μας με το Θεό και τους Αγίους αλλάζουν όταν μπει στη μέση υπερηφάνεια, από υπερεκτίμηση του εαυτού μας (οίηση κατά τους Πατέρες) β. Επί πλέον όταν υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να μας συμβουλεύσουν, τότε δεν χρειάζεται να μας διαφωτίσουν απ' ευθείας οι Άγιοι. Είναι μάλιστα δείγμα του ότι δεν έχουμε πέσει σε υπερηφάνεια το ότι συμβουλευόμαστε τους άλλους, και βέβαια στα πνευματικά θέματα τους πνευματικούς ανθρώπους της Εκκλησίας. Πρέπει λοιπόν όσοι γνωρίζουν τον Γιώργο αν θέλουν να τον βοηθήσουν να του επισημάνουν ότι πρέπει συχνά να συμβουλεύεται κάποιο πνευματικό, αν δεν έχει ήδη, και να του εξομολογείται ακόμη και τα νομιζόμενα απ' αυτόν σαν "καλά" κατορθώματά του. Το άρθρο στην εφημερίδα αν και αρκετά σύντομο, αναφέρει επεξηγήσεις του Γιώργου που αφήνουν ερωτηματικά : «Ο Θεός θέλησε να κάνει ένα έργο του, πήρε ένα δούλο του μέσα απ’ όλους τους δούλους του, τον καθάρισε για να μπορεί να σταθεί σε αυτό που εκείνος ήθελε να κάνει και του έδωσε όσα χρειαζόταν για να πραγματοποιήσει το έργο του». Πρέπει να επισημανθεί στον απλό αγρότη, για να μη χάσει τους κόπους του παρασυρόμενος από κάποια πλάνη, ότι αν εννοεί ότι δεν χρειάζεται μετάνοια και εξομολόγηση σ' αυτόν, διότι δουλεύει για τα κτίρια του Άϊ Γιώργη και γι' αυτό τον καθάρισε ο Άγιος Γεώργιος, βρίσκεται σε λάθος δρόμο. Μπορούν οι εργασίες αυτές να ωφελήσουν πνευματικά, αλλά με την έννοια του ότι πράγματι ασχολούμαστε με κάτι καλό, και δεν έχουμε ούτε διάθεση, ούτε χρόνο για να κάνουμε κακό. Όμως τα Μυστήρια της Εκκλησίας ισχύουν για όλους. Ακόμη και οι μεγάλοι πνευματικοί εδώ στο Άγιον Όρος βλέπουμε που επιδιώκουν να αλληλοεξομολογούνται και να διασταυρώνουν το ποιόν των λογισμών τους, εφαρμόζοντας τό «εξομολογείσθε αλλήλοις τα παραπτώματα» (Ιακ Ε-16), όπως συνιστά ο απόστολος Ιάκωβος. Οι πρώτοι Χριστιανοί ένοιωθαν τέτοια ταπείνωση για τα αμαρτήματά τους, που όχι μόνο στους Αποστόλους και άλλους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας ήθελαν να εξομολογούνται, αλλά και σε κάθε αδελφό. Στην πονηρή εποχή μας δεν είναι ωφέλιμο να εξομολογούμαστε στον οποιοδήποτε, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι μόνο οι άγγελοι μπορούν να μας εξομολογήσουν, διότι δεν υπάρχει πνευματικός επί της γης κατάλληλος για μας... |
|
Ο άγιος Γεώργιος δεν είναι η μοναδική φορά, τα τελευταία χρόνια, που εμφανίζεται για να ζητήσει να του κτίσουν ναό του. Το ίδιο έγινε π.χ. στην Κύπρο, στο ζεύγος Λεωνίδα και Ελένη Σκούρου το 1991. Τότε ο Άγιος Γεώργιος τους καθοδήγησε να βρουν τα ερείπια της Μονής του Χριστού Συμβούλου του 6ου αιώνα, στην περιοχή Σύμπουλα της Λεμεσού. Η φωτογραφία δείχνει παλαιά εικόνα του Αγίου Γεωργίου του Σύμβουλα, που διατηρήθηκε από το πρώην ερειπωμένο και τώρα υπό αναστήλωση Μοναστήρι του. Ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος έκειρε και τους δύο του ζεύγους (το 2004) μεγαλόσχημους μοναχούς με τα ονόματα των γονέων του Αγίου Γεωργίου, Γερόντιο και Πολυχρονία.
Βάσει όσων είπαμε δεν χρειάζεται να ξέρουμε περισσότερα από όσα είπαν οι Πατέρες για τις εξελίξεις των γεγονότων, και ο Γιώργος δεν πρόσθεσε τίποτα το ακριβές και ουσιαστικό, μάλιστα μπερδεύτηκε παίρνοντας στοιχεία από αυτούς του Τραχωνίου...
Επισημαίνουμε και πάλι την αναγκαιότητα πνευματικής ενεργοποίησης και (Μυστηριακής) τακτοποίησής μας, χωρίς χάσιμο χρόνου, σαν πρώτης προτεραιότητας ενέργεια, κάτι απαραίτητο στον καθένα μας πέρα από την εξέλιξη των γενικότερων γεγονότων. Οι υλικές δυσκολίες αντιμετωπίζονται πολύ εύκολα από όσους έχουν ψυχικό σθένος, και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πνευματικά δυναμώνουμε δια της συμμετοχής μας στα Μυστήρια της Εκκλησίας. Σε κρίσιμες στιγμές λέγει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Θεός επιλέγει αυτούς που θέλει οπωσδήποτε να διασωθούν, όπως στις ημέρες του προφήτη Ιεζεκιήλ όταν ήθελε να αφανίσει την Ιερουσαλήμ, ή όπως στην περίπτωση του Λωτ πριν την καταστροφή των Σοδόμων και Γομόρρων. (Βλ. "Προφητείες" υπό ΛΜΔ, Ποιοι θα σφραγισθούν από το Θεό) Αυτό λέγει και η Αποκάλυψη. (Βλ. κεφ. Ζ και επεξηγήσεις για τους 144000 στον "Επίτομο" υπό ΛΜΔ) Το παραπάνω κείμενο σε εκτυπώσιμη μορφή pdf
|